×

Προειδοποίηση

JFolder: :files: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: [ROOT]/images/stories/galleries/kappadokia11
×

Σημείωση

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

5-17 Σεπτεμβρίου 2011

Δεκατρείς ημέρες στα παράλια και στο εσωτερικό της Τουρκίας, Καππαδοκία, ήταν αρκετές για να μας φέρουν πίσω παλαιές μνήμες από τη «χαμένη πατρίδα». Ήταν σα να μην είχαμε φύγει από τη Ελλάδα όλα γνωστά και οικεία, ακόμα και οι ονομασίες των πόλεων με τα κτίρια τους να μας θυμίζουν ότι εκεί κάποτε άνθισε ο Ελληνικός πολιτισμός. Το ταξίδι αυτό ήταν επιθυμία πολλών φίλων του Φυσιολάτρη για να δουν τα μέρη όπου έζησαν οι πρόγονοί  μας.

Ξεκινήσαμε την εκδρομή μας περνώντας τον Ελλήσποντο  για τα  Μικρασιατικά παράλια και ξεναγηθήκαμε στο Αϊβαλί , στη Παλαιά Φώκαια και τέλος στη πολυτραγουδισμένη Σμύρνη.

Εδώ θαυμάσαμε το Πύργο με το ρολόι σύμβολο της πόλης, το διατηρητέο παλαιό  τελωνείο της και επισκεφτήκαμε τις παλαιές Ελληνικές συνοικίες με τα ελληνικά αρχοντικά τους, τα  Βούρλα και το Κορδελιό.

Στη συνέχεια κατηφορίσαμε για τη Μαρμαρίδα περνώντας πρώτα από τη λίμνη  «Μπάφα». Επισκεφτήκαμε τη Μάκρη και το Λεβίσι,  τη πόλη φάντασμα της Μεσογείου και είδαμε τα ελληνικά σπίτια και την εκκλησία να έχουν λεηλατηθεί , ακόμα και οι πόρτες και τα παράθυρα,  και να έχουν μείνει μόνο τα ντουβάρια.

Επόμενη επίσκεψή μας  το  Παμούκαλε , η αρχαία  Ιεράπολη με τα εντυπωσιακά αρχαία λουτρά στο γνωστό Λευκό βουνό, το μοναδικό γεωλογικό φαινόμενα στον κόσμο που έχει σχηματιστεί από ανθρακικό ασβέστιο, με πληθώρα τουριστών από όλο τον κόσμο.

Περιηγηθήκαμε στο Ικόνιο με το μαυσωλείο των Δερβίσηδων, τη μονή Μαλβανά και  το τζαμί Αλαντίν που χτίστηκε το 1220.

Συνεχίσαμε προς τα βάθη της Τουρκίας περνώντας από τη Σπάρτη και τη Πισιδία και φτάσαμε στο χωριό Άβανος της  Καππαδοκίας. Μια  ολόκληρη πόλη σκαλισμένη μέσα στα βράχια, με πάρα πολύ κόπο. Εξαιρετική εμπειρία για ορισμένους από εμάς ήταν η πτήση με αερόστατο πάνω από όλη τη μαγευτική κοιλάδα του Γκιόρεμε. Επισκεφτήκαμε τη Καισάρεια, μια πόλη στα βάθη της Ανατολής με μεγάλη ανάπτυξη, το φαράγγι των Νεραϊδένιων καπνοδόχων, τη κοιλάδα Κιλιτσλάρ και   την υπόγεια πολυώροφη πόλη της Μαλακοπής, με τις τέσσερεις υπόγειες πόλεις  και καταλήξαμε στο Προκόπι.

Έπειτα ξεκινήσαμε την  αντίστροφη πορεία ανεβαίνοντας για την πρωτεύουσα της Τουρκίας την Άγκυρα.  Συναντήσαμε μια τεράστια αλατολίμνη 50x80 Km  και  φτάσαμε στη Κωνσταντινούπολη την ωραιότερη ίσως πόλη του κόσμου, την πόλη των αντιθέσεων, της Ανατολής και της Δύσης.

Επισκεφτήκαμε το Οικουμενικό Πατριαρχείο (ΦΑΝΑΡΙ) για προσκύνημα, το Αγίασμα των Βλαχερνών, την Αγία Σοφία, το Βυζαντινό Ιππόδρομο, το Μπλε Τζαμί (ΣΟΥΛΤΑΝ ΑΧΜΕΤ) , το Υδραγωγείο και τη μονή της Χώρας με τα υπέροχα ψηφιδωτά μωσαϊκά της. Η παραμονή μας έκλεισε με τη πανέμορφη κρουαζιέρα στο Βόσπορο.

Είδαμε πλούτο και ανάπτυξη στα παράλια μέρη αλλά φτώχεια και κακομοιριά στην ενδοχώρα. Το κόστος ζωής χαμηλότερο από την Ελλάδα και οι τιμές χαμηλές και με προσφορές που να ευνοούν τον τουρισμό. Η σωστή εκμετάλλευση όλων των Ελληνικών μνημείων έχει κάνει τη Τουρκία να κατακλύζεται όλο το χρόνο από εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Παντού σε όλα τα αξιοθέατα, μουσεία, μνημεία, ναοί, μονές, υδραγωγεία υπάρχει είσοδος επί πληρωμή.

Ήταν  ένα ταξίδι όπου η νοσταλγία και η συγκίνηση αντιστάθμιζε την κούραση των πολλών χιλιομέτρων. Επιστρέψαμε στην πατρίδα μας έχοντας ζωντανές στην μνήμη μας τις υπέροχες μέρες που περάσαμε.