Ξεκινήσαμε από τη Νίκαια στις 6.45  και μετά την παραλαβή αρκετών φίλων μας από το μετρό Αιγάλεω πήραμε την Εθνική οδό  για Αρκίτσα. Επιβιβαστήκαμε στο Ferry Boat και φτάσαμε σε λιγότερο από μία ώρα στην Αιδηψό. Εδώ αφήσαμε τους λιγοστούς τουρίστες μας, να περιηγηθούν την όμορφη αυτή λουτρόπολη και να απολαύσουν καφεδάκι ή ουζάκι στα παραδοσιακά καφενεία της πλατείας. Διάσημοι επισκέπτες Έλληνες και ξένοι κατά καιρούς έδωσαν μια ξεχωριστή αίγλη  στην περιοχή,  ο  Αριστοτέλης Ωνάσης, η Μαρία Κάλλας, ο Κωστής Παλαμάς, ο Μενέλαος Λουντέμης, ο Ουίνστον Τσώρτσιλ, ο Ομάρ Σαρίφ, η Γκρέτα Γκάρμπο και πάρα πολλοί άλλοι. Εδώ υπάρχουν πάνω από 80 ιαματικές πηγές, που η θερμοκρασία τους κυμαίνεται από 28οC μέχρι 86οC. Υπάρχουν αρκετά  ιδιωτικά υδροθεραπευτήρια καθώς και  το υδροθεραπευτήριο του Ε.Ο.Τ.. Τα ιαματικά νερά της Αιδηψού, σύμφωνα με τη μυθολογία, είναι το δώρο του Θεού της φωτιάς Ήφαιστου προς τη Θεά Αθηνά για τον προστατευόμενό της Ηρακλή,ώστε να ξεκουράζεται μετά από τους άθλους του. Ο Ήφαιστος με το θεϊκό του σφυρί χτύπησε τα έγκατα της γης και αμέσως άρχιζαν να αναβλύζουν θερμά νερά από τις πηγές της Αιδηψού.

Οι υπόλοιποι συνεχίσαμε για το όμορφο παραλιακό χωριουδάκι τα  Ήλια, από όπου ξεκίνησαν οι δυο πεζοπορίες μας των 3 και 5 ωρών, στους πρόποδες του Τελέθριου όρους. Πρόκειται για ένα  χαμηλό  βουνό,  με υψόμετρο 970 μέτρων, που βρίσκεται στη βόρεια Εύβοια και απλώνεται μεταξύ της Αιδηψού και της Ιστιαίας. Πολλά μικρά δάση, τρεχούμενα νερά και πλούσια πανίδα είναι τα χαρακτηριστικά αυτού του  βουνού. Από τα Ήλια ξεκίνησαν οι δυο πεζοπορικές ομάδες με οδηγό τον κ. Γιάννη Πασχαλίδη με κατεύθυνση προς το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου. Μπροστά πήγαινε η γρήγορη ομάδα και πίσω ακολουθούσαν οι πιο αργοί πεζοπόροι. Στην αρχή περπατήσαμε σε χωματόδρομο και ύστερα από λίγη ώρα πήραμε το ανηφορικό μονοπάτι που οδηγεί στο μοναστήρι. Φτάσαμε στο χώρο της μονής  περίπου σε μια ώρα. Η υποδοχή μας από τις μοναχές ήταν εγκάρδια και μας περίμεναν να μας φιλέψουν λουκουμάκι με δροσερό νερό, κουλουράκια  και  καφέ. Είναι κτισμένη σε υψόμετρο 450 μέτρα πιθανώς κοντά ή πάνω σε αρχαίο ναό του  Σελινούντιου Απόλλωνα-Ήλιου με θαυμάσια θέα προς τον βόρειο Ευβοϊκό κόλπο. Μετά την επίσκεψη στην ιστορική μονή η πρώτη πεζοπορική ομάδα συνέχισε  για την ανάβαση στην κορυφή του βουνού και στη συνέχεια κατάβαση από τους καταρράκτες. Ακολουθήσαμε τη σήμανση του μονοπατιού  και φτάσαμε στον χωματόδρομο που οδηγεί στη μικρή λίμνη Σβάλα. Φτάνοντας  κοντά στη λίμνη μια εξαιρετική συναυλία από τα χιλιάδες βατράχια βρισκόταν σε εξέλιξη και μόνο όταν φτάναμε κοντά  σταματούσαν και βουτούσαν να κρυφτούν μέσα στη λίμνη. Αφού βγάλαμε φωτογραφίες και ξεκουραστήκαμε λίγο, ξεκινήσαμε  για την κορυφή. Ανηφορίσαμε ανάμεσα από τις βελανιδιές και τα πεύκα και φτάσαμε στην κορυφή Bαλάντι. Μπροστά μας τα Ήλια  και ο  βόρειος Ευβοϊκός κόλπος και στο βάθος τα βουνά της Στερεάς Ελλάδας. Ένα παγκάκι στη σκιά μιας βελανιδιάς για ξεκούραση με την υπέροχη θέα προς τη θάλασσα  και στη συνέχεια κατάβαση προς τους καταρράκτες. Ύστερα από μια ώρα περίπου πορείας μέσα σε μονοπάτι με πολύ πυκνή βλάστηση φτάσαμε στο μεγάλο καταρράκτη. Το νερό έπεφτε από πολύ ψηλά και στη βάση του δημιουργούσε μια λιμνούλα. Δυο τρεις αναρριχητές προσπαθούσαν να κατέβουν με σχοινιά τον μικρότερο καταρράκτη που βρισκόταν λίγο πιο κάτω από μας. Αφού θαυμάσαμε το νερό που έπεφτε από ψηλά, πήραμε το μονοπάτι και τον χωματόδρομο που έφτανε μέχρι τη θάλασσα. Από εκεί παραλιακά φτάσαμε στα Ήλια, όπου μας περίμεναν και οι υπόλοιποι της παρέας. Τα Ήλια είναι ένα γραφικό παραθαλάσσιο ψαροχώρι, που δημιουργήθηκε τα τελευταία  χρόνια περίπου Ν.Α. της Αιδηψού, σε απόσταση 8 χλμ. από αυτήν, με πεντακάθαρη θάλασσα για  ιαματικά και θαλασσινά μπάνια συγχρόνως. Οι ιαματικές πηγές έχουν θερμοκρασία 40 βαθμούς Κελσίου και αναβλύζουν σχεδόν στο επίπεδο της θάλασσας. Εδώ στα γραφικά ταβερνάκια της παραλίας των Ηλίων απολαύσαμε  υπέροχους μεζέδες και  φρέσκα ψάρια με τσίπουρο, κρασί ή παγωμένη μπύρα. Οι υπόλοιποι ένα καφεδάκι ή  γλυκό στα μαγαζάκια της παραλίας  και δρόμο για την επιστροφή μας. Μια μικρή  στάση στην παραλία της Νέας Αρτάκης  και  να ΄μαστε πάλι πίσω στη Νίκαια σε δυόμιση ώρες περίπου.